maanantai 8. lokakuuta 2012

Suomen seuraava huippumalli NOT!

Pakko kertoa viime lauantain riemastuttavista tapahtumista!

Kaikki alkoi itse asiassa perjantaina, kun olimme juhlimassa armenialaisen ystäväni syntymäpäivää. Olessamme eksyksissä ja etsiessämme edes yhtä henkilöä joka puhuisi englantia  paikalle pamahti kiinalainen naishenkilö, joka alkoi selventää asiaansa puoliksi kiinaksi ja puoliksi englanniksi. Onneksemme mukana oli kiinataitava venäläinen kaunotar. No tämä Wendy kertoi, että haluaisi kuvata meitä ei markinointihengessä omaan ?taideprojektiinsa?... Luonnollisesti tästä ei saisi palkkaa, mutta saisimme ilmaisen meikin ja tukan plus mahdollisia kuvia olisi mahdollista saada myöhemmin. Tytöt olivat ikionnellisia, mutta minua koko homma epäilytti. Olinhan koko kevään lukenut nettipalstat pullollaan olevista kiinalaisista huijauskeikoista.

Seuraavana aamuna sitten kuitenkin päätin, että "hitto vie! Jos se hullu nainen oikeasti haluaa kuvata minua niin anti mennä vaan!" Tosin soitin Wendylle varmuuden vuoksi, jotta kuvauksista ei varmasti tulisi mitään kuluja ja että saatais tarkka osoite. Varmuuden vuoksi jätin kaikki pankkikortit plus muut kotiin. Otin vain 1oo yuania messiin ( 13,5 euroa) ja piilotin yhden 100 yuanin setelin vielä rintsikoihin. Olin selvästi kuunnellut kaikkien paasauksen kunnolla, sillä henkisesti olin koko alkuajan valmis juoksemaan karkuun millä hetkellä tahansa.

Matka alkoi ja olimme todella innoissamme. Minä hieman skeptinen tästä uudesta malliurasta. Ensi töiksemme eksyimme noin 1km kohteesta, mutta lopulta löysimme vihdoin kohteemme. Kyseessä oli RÄNSISTYNYT talo ja hälytyskellot soi! Mulla oli mukana vesipullo ja meinaisin, että sillä sujuvasti kolkkaan kaikki kiinlaiset, jotka tulee liian lähelle. Seuraamme pientä kiinalaista naista ja koko ajan mietin, että ton nyt ainakin saan kolkattua. Saavuttuamme yläkertaan tuleekin Wendy jo vastaan ja näimme toisen länsimaalaisen tytön ja siinä vaiheessa totesin, ettei kukaan meitä yritä ryöstää. Ränsistynyt asunto oli vanha lastentarha, joka oli muunnettu kuvauspaikaksi. Oli taustaverhoa, valoa, jotain salamannäköistä, mekkoja, meikkauspöytä, sermi... etc.

Melkeinpä heti meidät istutettiin meikattavaksi ja jokaisella oli "oma" meikkaaja. Luonnollisesti kukaan ei puhunut englantia tai ainakaan ei minulle. Sen verran kuitenkin tajusin, että kyseessä oli opiskelijoita, jotka opiskelivat alaa. Jälki minun naamalla oli myös sen näköinen. Jos meikkivoide on liian tumma niin se on auttamatta liian tumma. Lisäksi mustat luomivärit ei sitten millään sovi näin vaalealle tytölle kuin minä. No tytöt olivat aika sekaisin minun silmistä ja ihonväristä muutenkin, että annettakoon anteeksi. Uhallakin oikein tuijotin heitä silmiin, niin meinas penselit tippua kädestä kokonaan. :DDD Kerrankin pystyin antamaan potutpottuina!! Koko ajan ne kuitenkin mun naamasta puhu niin annoin samalla mitalla. Jossain meikkauksen ja hiustenlaiton välissä hokasin, että niin joo nyt ollaan Kiinassa ne mekot ei tule sopimaan mulle!!!

Todellisuus oli juurikin niiin kauhea! Mekot eivät sitten millään menny päälle. :D Olis ehkä pitäny jättää se juhliminen vähemmälle viime keväänä. 3 kokoa jos olis ollu pienempi niin olis mahtunu. :DD No se ei kuvaajaa haitannut liiemminkin eikä minuakaan, kun oli se vaan niin jännää. Heti kun mekko oli "päällä" niin eikun kuvattavaksi. Minun tapauksessa otettiin aikas paljon kuvia mun kasvoista kun mekko oli puoliks auki takaa... Jossain  vaiheessa kuvauksia muistin, että ai niin joo mustahan ei yleensä saa hyviä kuvia niin meinasin melkein revetä, kun muistin jotain taannoisia juhannuskuvia tai edellistä passikuvaa, mutta onneksi unohdin ton samantien. Wendy oli mahtava kuvaaja, joka antoi epämääräisi ohjeita englanniksi ja puolet tais mennä ihan ohi. Olo oli kuin huippumalli haussa ohjelmassa ja ihan lopuksi Wendy ohjeisti "Give me some unexpected pose!" Meikä jäätyy ja unohtaa Tyra Banksin ohjeet ja tekee jotain hienoa posea...

Minä pääsin kuvattavaksi 2 kertaa eri mekoissa ja urugualainen ystäväni pääsi 1 kerran. No ystävämme Stacy varasti koko shown! Stacy on Venäjältä oleva mallinäköinen aivan huippu ihana ja älykäs tyttö ja näköjään myös synnynnäinen malli! Stacy kuvattiin ehkä noin 20 mekossa ja hän oli kuvattavana ainakin 1 h. Kuvaaja oli ihan sekaisin Wendystä ja kuvia otettiin lisää ja lisää! Ja tukka tehtiin ainakin 3 eri tavalla!! Ja oli Stacy vaan niin kaunis! Huh! Me mentiin sinne klo. 14.00 ja päästiin 18.30. Koko päivän aikana olin syönyt jugurtin ja juonu 0,5 litraa vettä. Olin aivan naatti! Stacy joka oli tehny ehkä 5 kertaa enemmän töitä oli edelleen kumma kyllä hengissä ja aivan samassa hapessa! Wendy kuvaajamme lopuksi yritti hulluna saada Stacya aloittamaan mallintyöt Kiinassa ja lupasi esitelle kaikille tuttavilleen ja talon omistaja oli valmis esittelemään Stacyn mallitoimistolle.Sillä aikaa toiset kaiksi tyttöä eli minä ja urugualainen naurettiin sivussa ja miettiin kuinka meille ei tarjottu mitään sopimuksia! :DDD

Täytyy sanoa, että taas kerran jatketaan yhtä kokemusta rikkaampana ja kyllä mää odotan niitä kuvia ihan hulluna!! Olin sen verran koomisen näköinen siinä meikissä jo ja "kuningatar" posetukseni lopputulos saattaa olla aikamoinen.

Sen sanon, että oli se hirmuisen vaikeaa ja tulipan todettua, että ei musta malliks kyllä oo!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti